| |
§1
– Navn
Klubbens navn er SDC SENIOR-KLUB – stiftet den 17. august 1988 – og har
hjemsted i Skandinavisk Datacenter, herefter kaldet SDC.
|
§2
– Formål
Klubben har til formål, at
Ø
Bevare kontakten imellem SDC’s ansatte og SDC pensionister efter
overgang til pension/efterløn, ved at arrangere sociale sammenkomster.
|
§3
– Medlemsforhold og kontingent
stk. 1 – medlemsforhold
Som medlem i klubben kan optages enhver, der:
Ø
er ansat i SDC og er fyldt 45 år.
Ø
kan derudover optages medarbejdere, som har været ansat i SDC og nu
arbejder i virksomheder
med tilknytning til SDC, herunder Gemalto, JN Data og Coor Service
Management, og er fyldt 45 år.
Medlemmer af seniorklubben, der opsiges fra SDC eller virksomheder med
tilknytning til SDC, herunder Gemalto, JN Data og Coor Service
Management, uden at opsigelsen skyldes adfærd, der strider imod SDC
eller dets tilknyttede selskaber værdier/forretningsgrundlag.
Indmeldelse kan ske når som helst i årets løb, dog senest på dagen, hvor
ansættelsesforholdet med SDC eller dets tilknyttede virksomheder
ophører, såfremt man tidligere har været ansat i SDC.
Udmeldelse skal ske skriftligt til klubbens formand eller kasserer med
mindst 1 måneds varsel til den 1. i en måned.
|
stk. 2 – kontingent
Alle medlemmer betaler kontingent og kontingentets størrelse for såvel
ansatte som fratrådte medlemmer fastsættes på den ordinære
generalforsamling.
For medlemmer ansat i SDC opkræves kontingent månedsvis bagud ved
tilbageholdelse i lønnen.
For
medlemmer ansat i virksomheder med tilknytning til SDC, opkræves
kontingent årligt, på en efter bestyrelsens skøn og hensigtsmæssig måde
For fratrådte medlemmer opkræves kontingentet årligt på en efter
bestyrelsens skøn og hensigtsmæssig måde.
Tilbagebetaling af kontingent kan ikke finde sted.
I
tilfælde af kontingentrestance med mere end 2 måneder bortfalder
medlemsrettighederne indtil restancen er berigtiget.
|
§ 4
– Bestyrelse
Klubbens
bestyrelse består af indtil 5 medlemmer, hvoraf mindst 2 skal være ansat
i SDC A/S eller i virksomheder med tilknytning til SDC.
Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen
og genvalg kan finde sted.
I
ulige år vælges kasserer og to bestyrelses-medlemmer.
I
lige år vælges formanden og de bestyrelses-medlemmer, som ikke er valgt
i ulige år.
Formanden
skal være ansat i SDC A/S.
Generalforsamlingen vælger yderligere hvert år mindst to suppleanter til
bestyrelsen.
Bestyrelsen konstituerer sig efter generalforsamlingen.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3
medlemmer, deriblandt formanden eller i dennes fravær kassereren, er til
stede.
Alle
beslutninger træffes ved almindelig stemmeflertal og i tilfælde af
stemmelighed gør formandens, og i dennes fravær kassererens stemme
udslaget.
Bestyrelsen fører protokol over beslutninger truffet på
bestyrelsesmøderne og protokollen stilles til rådighed for medlemmerne.
Bestyrelsen modtager ikke vederlag eller anden godtgørelse for arbejdet
i bestyrelsen.
|
§ 5
– Regnskab og revision
Klubbens regnskabsår løbet fra 1. januar til 31.
december.
Over midlerne disponerer mindst 2 af
bestyrelsens medlemmer i klubben, hvoraf den ene skal være formanden
eller kassereren.
Klubben hæfter kun for sine forpligtelser med den til enhver tid
tilhørende formue, og der påhviler ikke medlemmer af bestyrelsen nogen
personlig hæftelse.
Til at revidere regnskabet vælges på hvert års generalforsamling en
revisor og en revisorsuppleant, som ikke må være medlem af bestyrelsen.
|
§ 6
– Generalforsamling
stk. 1 – ordinær generalforsamling
Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed.
Generalforsamlingen ledes af en af generalforsamlingen valgt dirigent,
som ikke må være medlem af bestyrelsen.
Generalforsamlingen er til enhver tid beslutningsdygtig.
Alle beslutninger (jf. dog §7 og §8) træffes ved almindelig
stemmeflertal.
Generalforsamlingen fører protokol over beslutninger truffet på
generalforsamlingen, og protokollen underskrives af dirigenten og
formanden.
Ordinær generalforsamling holdes inden udgangen af hvert års 1. kvartal.
Indkaldelse skal finde sted senest 3 uger før, med angivelse af
dagsorden ved bekendtgørelse i en skriftlig meddelelse til samtlige
medlemmer.
Dagsorden for den ordinære generalforsamling er
-
Valg af dirigent
-
Formanden aflægger beretning
-
Kassereren forelægger revideret regnskab til godkendelse
-
Fastlæggelse af kontingent
-
Indkomne forslag
-
Valg af Formand/Kasserer
-
Valg af bestyrelse og suppleanter
-
Valg af revisor og suppleant
-
Eventuelt
Forslag, som medlemmerne måtte ønske behandlet på den ordinære
generalforsamling, skal være formanden i hænde i skriftlig form, senest
ugedagen før generalforsamlingens afholdelse, og kun sådanne forslag som
er modtaget rettidigt, kan komme til behandling under punkt 5.
Indkomne forslag udsendes til medlemmerne således, at de er medlemmerne
i hænde senest 2 dage før generalforsamlingen afholdes.
Formandens skriftlige beretning tilsendes medlemmerne sammen med
referatet fra generalforsamlingen.
|
stk. 2 – ekstraordinær generalforsamling
Ekstraordinær generalforsamling holdes, når bestyrelsen finder det
påkrævet, eller når mindst 20% af klubbens medlemmer ved skriftlig
motiveret henvendelse til formanden, begærer dette.
I
så fald skal den ekstraordinære generalforsamling holdes senest 4 uger
efter begæringens fremsættelse og indkaldelses skriftligt med mindst 14
dages varsel, og indkaldelsen skal indeholde dagsorden.
|
§ 7
– Vedtægtsændringer
Generalforsamlingen kan vedtage vedtægtsændringer, når mindst 2/3 af de
fremmødte stemmer herfor.
|
§ 8
– Opløsning
Klubbens opløsning kan kun besluttes på en generalforsamling, hvor
mindst 3/4 af klubbens medlemmer er til stede, og mindst 3/4 af de
fremmødte stemmer for opløsning.
Klubben kan da, uanset de fremmødtes antal, vedtage sin opløsning med
mindst 3/4 af de afgivne stemmer.
Efter opløsningen af klubben, anvendes eventuelle midler, når alle
forpligtelser er opfyldt, efter generalforsamlingens indstilling og
beslutning.
|
Godkendt på Generalforsamlingen,
den 18. marts 2015. |
|
|