Vedtægter

 

 

 

Op

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

§1 – Navn

Klubbens navn er SDC SENIOR-KLUB – stiftet den 17. august 1988 – og har hjemsted i Skandinavisk Datacenter, herefter kaldet SDC.

 

§2 – Formål

Klubben har til formål, at

Ø  Bevare kontakten imellem SDC’s ansatte og SDC pensionister efter overgang til pension/efterløn, ved at arrangere sociale sammenkomster.

 

§3 – Medlemsforhold og kontingent

stk. 1 – medlemsforhold

Som medlem i klubben kan optages enhver, der:

   Ø  er ansat i SDC og er fyldt 45 år.

   Ø  kan derudover optages medarbejdere, som har været ansat i SDC og nu arbejder i virksomheder            med tilknytning til SDC, herunder Gemalto, JN Data og Coor Service Management, og er fyldt 45 år.

Medlemmer af seniorklubben, der opsiges fra SDC eller virksomheder med tilknytning til SDC, herunder Gemalto, JN Data og Coor Service Management, uden at opsigelsen skyldes adfærd, der strider imod SDC eller dets tilknyttede selskaber værdier/forretningsgrundlag.

Indmeldelse kan ske når som helst i årets løb, dog senest på dagen, hvor ansættelsesforholdet med SDC eller dets tilknyttede virksomheder ophører, såfremt man tidligere har været ansat i SDC.

Udmeldelse skal ske skriftligt til klubbens formand eller kasserer med mindst 1 måneds varsel til den 1. i en måned.

 

stk. 2 – kontingent

Alle medlemmer betaler kontingent og kontingentets størrelse for såvel ansatte som fratrådte medlemmer fastsættes på den ordinære generalforsamling.

For medlemmer ansat i SDC opkræves kontingent månedsvis bagud ved tilbageholdelse i lønnen.

For medlemmer ansat i virksomheder med tilknytning til SDC, opkræves kontingent årligt, på en efter bestyrelsens skøn og hensigtsmæssig måde

For fratrådte medlemmer opkræves kontingentet årligt på en efter bestyrelsens skøn og hensigtsmæssig måde.

Tilbagebetaling af kontingent kan ikke finde sted.

I tilfælde af kontingentrestance med mere end 2 måneder bortfalder medlemsrettighederne indtil restancen er berigtiget.

 

§ 4 – Bestyrelse

Klubbens bestyrelse består af indtil 5 medlemmer, hvoraf mindst 2 skal være ansat i SDC A/S eller i virksomheder med tilknytning til SDC.

Bestyrelsen vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen og genvalg kan finde sted.

I ulige år vælges kasserer og to bestyrelses-medlemmer.

I lige år vælges formanden og de bestyrelses-medlemmer, som ikke er valgt i ulige år.

Formanden skal være ansat i SDC A/S.

Generalforsamlingen vælger yderligere hvert år mindst to suppleanter til bestyrelsen.

Bestyrelsen konstituerer sig efter generalforsamlingen.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 3 medlemmer, deriblandt formanden eller i dennes fravær kassereren, er til stede.

Alle beslutninger træffes ved almindelig stemmeflertal og i tilfælde af stemmelighed gør formandens, og i dennes fravær kassererens stemme udslaget.

Bestyrelsen fører protokol over beslutninger truffet på bestyrelsesmøderne og protokollen stilles til rådighed for medlemmerne.

Bestyrelsen modtager ikke vederlag eller anden godtgørelse for arbejdet i bestyrelsen.

 

§ 5 – Regnskab og revision

Klubbens regnskabsår løbet fra 1. januar til 31. december.

Over midlerne disponerer mindst 2 af bestyrelsens medlemmer i klubben, hvoraf den ene skal være formanden eller kassereren.

Klubben hæfter kun for sine forpligtelser med den til enhver tid tilhørende formue, og der påhviler ikke medlemmer af bestyrelsen nogen personlig hæftelse.

Til at revidere regnskabet vælges på hvert års generalforsamling en revisor og en revisorsuppleant, som ikke må være medlem af bestyrelsen.

 

§ 6 – Generalforsamling

stk. 1 – ordinær generalforsamling

Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed.

Generalforsamlingen ledes af en af generalforsamlingen valgt dirigent, som ikke må være medlem af bestyrelsen.

Generalforsamlingen er til enhver tid beslutningsdygtig.

Alle beslutninger (jf. dog §7 og §8) træffes ved almindelig stemmeflertal.

Generalforsamlingen fører protokol over beslutninger truffet på generalforsamlingen, og protokollen underskrives af dirigenten og formanden.

Ordinær generalforsamling holdes inden udgangen af hvert års 1. kvartal.

Indkaldelse skal finde sted senest 3 uger før, med angivelse af dagsorden ved bekendtgørelse i en skriftlig meddelelse til samtlige medlemmer.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling er

  1. Valg af dirigent
  2. Formanden aflægger beretning
  3. Kassereren forelægger revideret regnskab til godkendelse
  4. Fastlæggelse af kontingent
  5. Indkomne forslag
  6. Valg af Formand/Kasserer
  7. Valg af bestyrelse og suppleanter
  8. Valg af revisor og suppleant
  9. Eventuelt

Forslag, som medlemmerne måtte ønske behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være formanden i hænde i skriftlig form, senest ugedagen før generalforsamlingens afholdelse, og kun sådanne forslag som er modtaget rettidigt, kan komme til behandling under punkt 5.

Indkomne forslag udsendes til medlemmerne således, at de er medlemmerne i hænde senest 2 dage før generalforsamlingen afholdes.

Formandens skriftlige beretning tilsendes medlemmerne sammen med referatet fra generalforsamlingen.

 

stk. 2 – ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling holdes, når bestyrelsen finder det påkrævet, eller når mindst 20% af klubbens medlemmer ved skriftlig motiveret henvendelse til formanden, begærer dette.

I så fald skal den ekstraordinære generalforsamling holdes senest 4 uger efter begæringens fremsættelse og indkaldelses skriftligt med mindst 14 dages varsel, og indkaldelsen skal indeholde dagsorden.

 

§ 7 – Vedtægtsændringer

Generalforsamlingen kan vedtage vedtægtsændringer, når mindst 2/3 af de fremmødte stemmer herfor.

 

§ 8 – Opløsning

Klubbens opløsning kan kun besluttes på en generalforsamling, hvor mindst 3/4 af klubbens medlemmer er til stede, og mindst 3/4 af de fremmødte stemmer for opløsning.

Klubben kan da, uanset de fremmødtes antal, vedtage sin opløsning med mindst 3/4 af de afgivne stemmer.

Efter opløsningen af klubben, anvendes eventuelle midler, når alle forpligtelser er opfyldt, efter generalforsamlingens indstilling og beslutning.

 

 

Godkendt på Generalforsamlingen,

den 18. marts 2015.

 

 

 

 

 

   

 

Startside ] Op ]

<>

Send e-mail til fru.merete.larsen@gmail.com med spørgsmål eller kommentarer om dette Web-sted.
Senest opdateret: 01. oktober 2017