Generalforsamling

 

 

 

Op

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Referat fra: SDC Senior-Klub Ordinær generalforsamling 2019

                 Dato og tid: 21. marts 2019, kl. 16.00

                 Sted:          SDC’s kantine, Borupvang 1 A, 2750 Ballerup

                 Fremmødte: 37 medlemmer, heraf deltog 35 til spisning

  

Dagsorden:

  1. Valg af dirigent
  2. Formanden aflægger beretning
  3. Kassereren forelægger revideret regnskab til godkendelse
  4. Fastlæggelse af kontingent
  5. Indkomne forslag
  6. Valg af Formand/Kasserer
  7. Valg af bestyrelse og suppleanter
  8. Valg af revisor og suppleant
  9. Eventuelt

  

Kl. 16.16 bød formand Jette Geisler velkommen til den årlige generalforsamling.

  

Ad 1. Valg af dirigent

Bestyrelsen foreslår Flemming Mølskov.

Der kom ikke andre forslag, Flemming blev valgt med akklamation.

Dirigenten takkede for valget og konstaterede at generalforsamlingen, som skal afholdes inden udgangen af 1. kvartal, og indkaldes senest 3 uger før generalforsamlingen, var lovligt indkaldt i henhold til vedtægterne, idet indkaldelsen var udsendt den 25. februar 2019.

Dirigenten bemærkede, at punkter til afstemning, i dette tilfælde vedtægtsændringer, skal godkendes af 2/3 af de fremmødte.

 Dirigenten gav herefter ordet til formanden.

 

Ad 2. Formanden aflægger beretning

Formand Jette Geisler fremlagde – i akkompagnement med dias show fra nogle af klubbens arrangementer, på det store lærred – bestyrelsens beretning til godkendelse.

Formandens beretning er sat ind nederst, efter dette referat

Dirigenten spurgte om der var spørgsmål eller bemærkninger til beretningen.

Henning Andersson roste bestyrelsen for de gode arrangementer, der blev lavet i klubben.

Anne-Lise Petersen foreslog at bestyrelsen lavede en folder, der fortæller om klubben, som udleveres til nyansatte. 

Efter disse kommentarer, konstaterede dirigenten at beretningen var godkendt.

Beretningen vedlægges dette referat.

 

Ad 3. Kassereren forelægger revideret regnskab til godkendelse

Herefter gav dirigenten ordet til kassereren, hvorefter Gitte fremlagde det underskrevne regnskab.

Gitte orienterede om Seniorklubbens regnskab for 2018. Der er et overskud på kr. 5.077,04, mod et underskud på kr. 2.680,20 året før. Aktiverne ultimo året var på kr. 25.785,47, mod kr. 20.706,43 ultimo 2017.  

Under orienteringen, fortalte Gitte, at den lave udgift til sidste års generalforsamling, skyldtes at der ikke var fremsendt en faktura. Årets overskud skal bruges til at dække de første arrangementer her i det nye år, herefter kommer der indbetalinger fra kontingenter og tilskud fra SDC, til betaling af kommende arrangementer.

Regnskabet er underskrevet af formand Jette Geisler, kasserer Gitte Ravn og revisor Anne-Lise Petersen.

Senior-Klubbens konto hos Middelfart Sparekasse, er Hreg 0755 Konto 322 41 04978. Denne information kan også findes på klubbens hjemmeside www.sdcseniorklub.dk.

Dirigenten spurgte om der var spørgsmål eller bemærkninger til årsregnskabet, da dette ikke var tilfældet, kunne dirigenten konstatere at regnskabet blev godkendt.

 

Ad 4. Fastlæggelse af kontingent

Bestyrelsen foreslog uændret kontingent for det næste år.

Årskontingentet er fortsat 360,00 kr., svarende til 30,00 kr. pr. mdr.

Dette blev modtaget med akklamation.

Kontingentet er som bekendt ens for alle medlemmer, både aktive og pensionister.

Årskontingentet bedes indbetalt på Senior Klubbens konto i Middelfart Sparekasse, Hreg 0755 Konto nr. 322 41 04978, med tydelig angivelse af navn, således at kassereren kan se hvem der indsætter kontingent på kontoen.

Kontingenter fra medlemmer, bortset fra SDC’ere som betaler ved løntræk, bedes indbetalt inden den 31. maj 2019.

 

Ad 5. Indkomne forslag

Dirigenten kunne konstatere at der var modtaget forslag til behandling på generalforsamlingen, fra bestyrelsen og 2 medlemmer. 

Forslaget var ændringer af klubbens vedtægter.

Bestyrelsen havde udsendt deres ændringsforslag til medlemmerne, herefter modtog bestyrelsen kommentarer fra Henning Andersson og Henrik Theill. 

De to sidstnævnte ændringsforslag, blev henholdsvis vist på lærred og læst op. 

Dirigenten foreslog at man stemte om ”hele pakken”. 

Vedtægtsændringerne blev godkendt med akklamation.

  

Ad 6. Valg af Formand/Kasserer

Jf. vedtægterne, er formanden på valg i lige år, og kassereren er på valg i ulige år.

Dirigenten konstaterede herefter, at det er kasserer Gitte Ravn, der er på valg.

bullet Gitte ønsker genvalg som kasserer.

Gitte blev valgt med akklamation.

 

Ad 7. Valg af bestyrelse og suppleanter

Dirigenten konstaterede, at følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg:

bullet Merete Lund Larsen, som ønsker genvalg

Merete blev valgt med akklamation.

 

Dirigenten kunne herefter konstatere, at følgende bestyrelsessuppleanter er på valg:

bullet Randi Petersen, som ikke ønsker genvalg
bullet Frode Larsen, som ikke ønsker genvalg.

Dirigenten opfordrede forsamlingen, specielt dem som var i arbejde hos SDC, til at melde sig som suppleant.

Følgende meldte sig til at opstille som suppleanter:

bullet Søren Gielov
bullet Petar Sekara

Begge blev valgt med akklamation. 

Bestyrelsens sammensætning er herefter:

bullet

                 Formand                       Jette Geisler

bullet

                 Næstformand               Bent Kirt Hansen

bullet

                 Kasserer                       Gitte Ravn

bullet

                 Sekretær                     Merete Lund Larsen

bullet

                 Bestyrelsesmedlem        Lizette Koefoed

bullet

                 Bestyrelsesmedlem        Gunnar Lind

 

bullet

                 Bestyrelsessuppleant      Søren Gielov

bullet

                 Bestyrelsessuppleant      Petar Sekara

Der vil blive afholdt et konstituerende møde i april måned.

På klubbens hjemmeside, vil bestyrelsens sammensætning blive offentliggjort.

 

Ad 8. Valg af revisor og suppleant

Dirigenten konstaterede, at:

·         Revisor Anne-Lise Petersen, som ikke ønsker genvalg.

Bestyrelsen foreslog Henrik Spandet.

Henrik blev valgt med akklamation.

 

·         Revisorsuppleant Flemming Steffensen, som ikke ønsker genvalg.

Bestyrelsen havde ikke andre forslag.

 

Ad 9. Eventuelt

bullet Frode Larsen fortalte hvorfor han ikke ønskede at være med i bestyrelsen. ”Jeg bruger min energi og tid i lokalområdet” og fortsatte ”vi ses til arrangementerne”.
bullet Gitte Ravn fortalte, at Jørgen Vingborg har ledige tider i sin kalender, til en evt. ny svampetur i Hareskoven, hvis der er stemning for det.
bullet Kirsten Madsen foreslog en tur til FN byen i København.
bullet Anne-Lise Petersen foreslog en tur til Nationalmuseet, Vikingeudstilling i København.

 

Herefter blev det tid til lodtrækning af fremmødepræmier.

Følgende var heldig i lodtrækningen:

ü  Kirsten Madsen

ü  Klaus Jensen

ü  Mogens Bertelsen

 

Formanden takkede for god ro og orden, og takkede dirigenten for god styring, samt overrakte 2 fl. rødvin til Flemming.

Generalforsamlingen sluttede kl. 16.55.

Referent: Merete Lund Larsen

 

Godkendt, den 21/3 2019

 

 

________________________                       ________________________

Formand: Jette Geisler                                     Dirigent: Flemming Mølskov

 

 

 

----------------------------------------------------

 

I den korte pause, blev der delt rødvin ud til de fratrådte suppleanter og vores revisor.

Herefter blev der gjort klar til foredrag.

Nordisk Fjer – en kolos på lerfødder, v/Anders Vejrup

En spektakulær historie om Nordisk Fjer koncernens sammenbrud i 1990, hvad der skete, og hvordan det kunne lade sig gøre i mere end 20 år. 

Efter foredraget havde vi den store fornøjelse, at blive bespist af Alliance+, firmaet der sørger for SDC kantine.

Det var med en udsøgt Tapas buffet, der smagte super dejligt.

Samtidig er det dejligt at mødes med mange af vores medlemmer, dem som er blevet seniorer og dem som stadig er i arbejde.

Det er dejligt at se hvordan snakken går og at alle hygger sig med hinanden.

 

Formandens beretning:

Formandens beretning til

SDC Seniorklubbens generalforsamling afholdt 21. marts 2019

 

Velkommen til Seniorklubbens generalforsamling

Vi har afholdt mange spændende arrangementer i året der er gået:

Vi startede med hele to ture til den Sorte Diamant og blev vist rundt i det kongelige bibliotek.

Sommeren bød på dejligt vejr, som kunne nydes på bl.a. Orø og byvandringen i besættelsestidens København.

Det fik desværre også indflydelse på svampeturen i Hareskoven hvor det tørre vejr ikke var så optimalt for svampe. Det var dog en spændende vandring alligevel.

Senere på året var vi på Kanalrundfart med Peter Olesen og hans skarpe kommentarer om Københavns havnemiljø.

Julefrokosten med bowling var som sædvanligt et stort tilløbsstykke, men vi fik også lejlighed til at ønske hinanden endnu mere god jul til den dejlige julekoncert med Søs Fenger i Cirkusbygningen.

I år startede vi med et af byens smukkeste museer – Davids Samling hvor vi så den islamiske samling. I februar gik turen til Farmacihistorisk museum hvor vi lærte om igler, pille trilning og mærkelige fortidige behandlingsmetoder.

Alle arrangementerne blev ledsaget af middag eller frokost og det er her snakken rigtig går og vi får hygget.

Medlemstallet er nogenlunde stabilt omkring 120 med en overvægt på pensionister i forhold til ansatte. På grund af længere tids sygdom har jeg valgt at stoppe på SDC – jeg benyttede min afskedsreception til at reklamere lidt for klubben hvilket har givet nogle flere fastansatte medlemmer. Så spred endelig budskabet om vores klub. Der ansættes mange nye på SDC i disse år og det skaber sammenhold når man kan mødes i sin fritid og lære hinanden at kende.

Vi har i øjeblikket kun ét fastansat bestyrelsesmedlem, hvilket er for lidt. Jeg vil derfor opfordre til at nogle fastansatte melder sig til bestyrelsesarbejdet i år, så vi kan få lidt hjælp til vedligeholdelse af mailgrupper, bestilling af mødelokaler m.m. til bestyrelsesmøder og selvfølgelig afholdelse af arrangementer.

For ikke at blive låst fast af vores vedtægter har vi valgt at komme med forslag til ændring af disse i år. Én af ændringer er at formanden ikke længere behøver at være fastansat, hvilket betyder at evt. nye fastansatte bestyrelsesmedlemmer ikke behøver at føle sig presset til at stille op som formand lige med det samme. En anden ændring er lempelse af muligheden for at melde sig ind på et senere tidspunkt. Håber I vil kunne acceptere ændringerne.

Med hensyn til økonomien, så har vi klaret os til trods for det lavere tilskud fra SDC.  Priserne for deltagelse i arrangementerne er blevet lidt højere, men vi har ikke set en nedgang i deltagelsen.

Vi har stadig ikke fået gjort noget ved vores hjemmeside, så hvis der er nogen der kan hjælpe vil de være velkomne.

Jeg takker bestyrelsen for samarbejdet og håber at der forsat vil være ildsjæle der brænder for bestyrelsesarbejdet så medarbejdere og pensionister kan mødes i vores hyggelige klub hvor mennesker og kultur er i centrum.

Både medlemmer og bestyrelsen kan komme med forslag til turene og vores liste med forslag vidner om stor opfindsomhed. Se vores hjemmeside: sdcseniorklub.dk

Jeg håber vi får en god generalforsamling med både spændende foredrag og hyggelig middag.

 

21. marts 2019

Jette Geisler

 

 

 

Startside ] Op ]

<>

Send e-mail til fru.merete.larsen@gmail.com med spørgsmål eller kommentarer om dette Web-sted.
Senest opdateret: 01. oktober 2017